INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Puas! Apakan tidak, dendam ekoran kekalahan pasukan bolasepak kesayangan aku iaitu Selangor terhadap pasukan Kedah sudah berbalas. Kebetulan, semalam aku bekerja shift pagi, so dapatlah aku melayan TV1 dimalam harinya untuk menyaksikan pertembungan 2 pasukan hebat diMalaysia sepanjang 2008.



Sebagaimana hiruk pikuk kat stadium, mcm itulah juga keadaannya dirumah tatkala aku dan wife menonton bolasepak. Maklumlah, aku kan sokong Selangor sejak kecil lagi, dan wife aku pula anak jati Kedah..dah tentu dia lebih terarah pada pasukan negeri kelahirannya.



Sememangnya aku cukup gembira dengan aksi Selangor pada musim ini, mmg betul perjalanan liga masih jauh..tapi konsistensi pasukan Selangor semenjak diambil alih oleh coach K.Devan membuatkan aku beranggapan tahun ini merupakan tahun kegemilangan Selangor dan keputusan perlawanan semalam menjadi titik mula kegemilangan itu.



Tiada lagi aksi hantaran lintang melintang yang gemar dilakukan oleh pemain Selangor seperti musim-musim yang sudah, apakan tidaknya taktik sedemikian rupa amat digemari oleh coach terdahulu dan ianya lebih mudah dibaca oleh pihak lawan.



Buat Kedah pula, ini merupakan satu permulaan yang cukup sukar bagi anda dan penyokong setianya. Punca kekalahan Kedah pada malam semalam terletak pada kecuaian si Helmi Heliza Misbun tu la..hehe. Masa di Piala Suzuki tempoh hari, berduyun-duyun penyokong HijauKuning dok backing si Helmi sambil menegaskan Helmi adalah penjaga gol terbaik Negara ketika ini..namun, kesilapan Helmi pada malam tadi tidak ubah seperti kesilapan yang pernah dibuatnya ketika penampilan bersama skuad Malaysia. Hopefully B.Sathianathan selaku jurulatih Malaysia dapat mencari pengganti Helmi pada saingan antarabangsa selepas ini.



Berikut adalah hasil kajian yang dibuat oleh aku sendiri mengenai kekalahan pasukan Kedah ditangan Selangor;

1. Ketiadaan pemain import – x dinafikan lagi, kekuatan Kedah hanya pada pemain importnya.
2. Helmi Eliza – kecuaian yang sukar dimaafkan
3. Azraai Khor tidak mengenakan baju bertuahnya iaitu MerahPink
4. Terkena badi Champion – dulu org sebut Double Treble..smlm jadi Trouble Treble
5. Moral down selepas Farizal dikenakan kad merah – baru main dah nak ganas2..



Semoga Selangor terus sukses.

1 comment:

yup semoga Selangor terus mara! Go Selangor! hehe :D

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget
Powered By Blogger