INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Geram dan adakalanya sedih apabila terbaca akan satu artikel didalam salah satu forum yang secara majoritinya dikuasai oleh satu bangsa nih. X sure sama ada topic tersebut masih dapat diakses ataupun tidak, kerana pada pendapat aku..ianya menyentuh sensitiviti aku sebagai anak Malaysia.



Didalam forum tersebut, forumers seolah-olah bebas berkata apa sahaja tentang isu politik dan agama tanpa mengira sensitiviti orang lain. Mana perginya moderator? Apakah tugas moderator sebenarnya?? Sudahlah isu mempersendakan agama Islam ni daripada dulu lagi x berpenghujung.



Yang si Melayu pula, asal dicucuk dengan isu panas ini barulah mula nak bersatu dan start nak melenting. Memang patut pun kita melenting bila isu agama dipermainkan begitu juga dengan aku, sudah pastinya marah sama. Ini tidak, melayu dengan melayu nak bergaduh..nak berdemo..berbaring atas jalan sambil pegang bendera dsb..aduiii.



Mesej aku jelas, pada bangsa yang satu nih aku nak ungkapkan satu perkara, “You’re what you eat!!!” P*G….



p/s: rujuk isu posting ‘Stormfury’ didalam forum bidang computing yang popular..alah yg sama je bunyinya dengan sebuah bangunan yang ada kat area Bukit Bintang tu!!

0 comment:

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget
Powered By Blogger