INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Menakutkan! Dari hari ke hari kes penularan virus H1N1 di negara kita semakin meningkat. Lebih membimbangkan sudahpun bermulanya gelombang penularan diperingkat tempatan. Jika sebelum ini, angka kes H1N1 ini lebih terarah pada kes² yang diimport, tapi kini ia mula merebak didalam negara. Tapi, keadaan masih lagi terkawal..usah panik dulu.


member opis..azman


Di ofis aku, sudah terdapat satu kes positif H1N1. Ianya adalah kes import, bila mana ada salah seorang staff di level 18 (aku keje level 14) baru pulang daripada USA dan didapati positif H1N1. Apa yang membimbangkan, staff ini telah melaporkan diri unutk bertugas sejurus pulang dari USA. Daripada apa yang aku dengar, keseluruhan level 18 terpaksa dikuarantin dan diberikan cuti khas selama seminggu daripada bekerja. So, dia orang kena duduk rumah dan monitor tahap kesihatan masing² sebelum dibenarkan bertugas kembali.


ini lah dia 'open pod air filter' yg dikatakan tu..hehe


Disebabkan yang sorang ni lah yang menyebakan bank tempat aku bekerja nih mengambil langkah² pencegahan yang wajar dipuji. Kiranya dia org ada inisiatif untuk memastikan tiadanya penularan virus H1n1 ni pada staff² yang lain. Insyallah!! Antara langkah² yang dia org perkenalkan ialah, staff dinasihatkan supaya tidak datang ke pejabat andai kata demam or selsema (itu pasal ramai yg amik kesempatan untuk MC even on Saturday or Sunday), setiap staff dibekalkan dengan Electronic Thermometer bagi merekod suhu badan masing² pada setiap pagi dan direkodkan dalam buku kesihatan yang ada kat pejabat (perghhh...) dan dibekalkan dengan 'open pod air filter' bagi tujuan pernafasan yang lebih selamat.


mana aci, dia org siap pakai sampai cover mata..


Dan x ketinggalan, pada hari sabtu lepas kebetulan aku kerja shift malam dan kat opis nih depa dah lantik kontraktor untuk membuat 'treatment' didalam pejabat. Mereka telah menyembur bahan kimia diruang pejabat bagi tujuan keselamatan dan kesihatan staff² yang lain termasuklah aku.

Just wanna share with u guys that i already updated the blog at www.daddyadieb.blogspot.com.
So u guys can check it out. The blog is 100% dedicated to my son, Muhamad Adieb Farish. See u guys there, cheerios.

Dapat berita yang mengatakan Raja Pop Dunia iaitu Michael Jackson telah pun meninggal dunia. Cukup popular pada tahun 80'an & 90'an. Kan ke aku nih 80's Baby...hehe. So sedikit sebanyak muziknya bagaikan dah sebati dengan diri aku. Nak kata minat sangat² x juga..gitu² jer.

Layankan video yang aku rasa paling rileks pernah dihasilkan untuk muzik MJ.



Earth Song - Lagu untuk alam...

Jika sebelum ini ramai pembaca dan juga aku sendiri mengeluh kerana aku jarang mengupdate blog nih, kini pastinya korang akan mengeluh disebabkan x larat nak membaca blog aku nih.
Ini kerana, aku dah pun dapat device Celcom Broadband dari officer Celcom.





Jauh beb nak dapatkan device nih, sampai kat Bertam aku pegi mengambiknya. Serious x tipu...
Baru lebih kurang 3 hari menggunakan Celcom Broadband, so far mmg puas hati since rumah aku dan rumah parents aku ada coverage HSDPA.



Aku amik pakej RM5o sebulan, haaa...ini special punya nih. Dengan yuran akses sebanyak itu, aku dapat speed up to 3.6mbps berserta dengan USB stick secara percuma. Erm, nampak gaya, dah bleh update la blog pasal si adieb lepas nih..

Sebenarnya dah malas nak citer dah, tapi org dok tanya. Orang dok heboh. Aku mcm biasa jer, dah anggap xde apa² dah. Tapi, ada juga sikit sebanyak nak kongsikan bersama luahan hati nih sebelum aku tutup buku pasal si malaun tu.

Apa perbezaan yg korang dapat berikan diantara 'Pemasaran' dan 'Perniagaan'? apa yg korang paham? Buat makluman korang, aku x jual pun absorber cap ayam tu, aku pasarkan sahaja. Dalam erti kata lainnya, orang lain keluar modal, keluar idea, keluar produk..dan aku sebagai ejen untuk memasarkan produk itu sahaja.

Kenapa sampai perlu penerangan semacam ini? Cenggini kisahnya, kisahnya si malaun tu sebenarnya 'malu' dan 'bengang' sebab ditertawakan oleh kengkawan yg seangkatan dengannya berkenaan dengan 'kerosakan' absorber dia tu. Itu pasal la dia melenting x tentu pasal. hehe..terkejut gak aku, dalam heboh sana heboh sini, ada juga perasaan malu pada dia. Malu² kitty la tu..kakaka.

Mcm ni lah pembaca semua; aku sebenarnya telah menerima Private Mesagge ala² surat berantai dari si malaun tu. Antara lain yang diperkatakan olehnya adalah; dikatakan aku nih x reti meniaga kerana hanya mengambil untung RM10 sahaja! Memang betul, aku x reti meniaga, tapi aku dalam senario nih bukannya meniaga pun aku cuma memasarkan sahaja. Dan sebab aku ambil RM10 itu pun adalah disebabkan aku memikirkan aku tidak mementingkan kuantiti tetapi kualiti. Sebab apa? Aku pada dasarnya hanya nak berkongsi dengan members berkenaan produk absober tu, bukannya hendak mengaut keuntungan dalam sekelip mata. Sekiranya aku mata duitan, aku dah mark-up harga sampai rm100. Serious beb. RM10 itupun aku ambil sebagai tambang atau kos duit minyak aku dari Batu Caves ke Kepong, dan seterusnya ke Petronas Taman Bel Mas Johan yang terletak di Rawang bagi menyembahkan absorber kepada 'King Malaun'. Itu sahaja..tiada agenda tersembunyi.

Aku berpendapat, sekiranya aku mempunyai kelebihan didalam satu perkara, adalah lebih baik jika aku kongsikan bersama dengan rakan-rakan mahupun orang yg ada disekeliling aku.

Akhir kata, renung²kan dan selamat beramal.

p/s: Diam aku bukan diam mengalah, diam aku diam bermaruah.

hehe..ada org dah panas punggung, semacam x kena je rasanya..semuanya gara² en3 aku yg kat bawah. aku nyer pandangan satu jer, kalo ko x salah..ko xkan melatah!! hahaha..dah terkena batang hidung dia balik. berikut adalah Private Mesage yg aku terima daripada si 'lahanat tanpa nama'...

[quote="lahanat"]xperlu la nak kutuk2 aku lahanat ke, bengong ke.. pahtu nape delete post aku, malu ke aku tunjuk pic absober yg "mahal" tu, tau la dah kaye jual absober tu.. kalu nak jadi tokey, jgn la tido disiang hari.. pickup call wlaupun tido @ busy... customer is king, customer is right.. ni kang copy letak la dlm blog ye... aku tau, jln bandar rate tu yg than 2 3 thn.. jln kpg mane la same ngan bandar... moral of the story .. soh GAB tu record no gerenti card.. sbb tuka lgsung xde yg rekod.. just tuka gitu2 bodoh je.. kedai sparepart pun ade rekod bos...[/quote]

Apa pandangan anda?? dia kata dia king...yg aku tau, Singhh Is King (si org tua DAP tu)..kakakaka

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget
Powered By Blogger