INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Aku x pasti, samada aku pernah dengar akan pribahasa seperti tajuk en3 aku kali ini. Tapi itulah antara ungkapan yang dapat kita dengar apabila korang dengar audio clip dibawah.



Berikut merupakan audio clip perbualan telefon diantara seorang pelanggan Celcom dengan CSR (Customer Service Reps) Celcom. Jangan tanya cemana aku bleh dapat klip nih, tapi apa yang aku kesalkan sekarang ialah..Malaysia sekarang seperti sudah hendak menjadi seperti Singapura.



Kebiasaannya, panggilan biadap seperti didalam klip ini biasa dituturkan oleh warga Singapura. Namun apa nak dikisahkan, kerana inilah salah satu budaya yang bakal berlaku didalam Malaysia andai kata agenda 'Malaysian Malaysia' dijadikan kiblat.



KIta orang Malaysia, mana perginya Budi Bahasa dan Budi Bicara ketika bercakap dengan orang?? Renung-renungkan dan selamat beramal.





p/s: oh ya..pada minit ke 40 kalo x silap, kita bleh dengar..pemanggil mengatakan dia mendapat ajaran dari Lebai-lebai PAS. hehe..teruknya!!

1 comment:

Serius... Aku rasa geram je dengar macam dia je yang pandai... Kenapa ntah dia melayan pemanggil ni... Kesian je...

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget