INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Kepala keretapi ke kanan, badan turut ikut ke kanan. Begitulah antara perumpamaan yang dapat aku katakan tentang isu semasa ketika ini. Umum dah mengetahui bahawa bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir telahpun keluar dari Umno dengan melepaskan title Ahli Seumur Hidupnya.


Sebetulnya aku agak terperanjat dengan tindakan Tun, tapi itulah hakikat yang harus kita terima. Selama ini pun, apa yang Tun perkatakan tetap akan dikotakannya. Itulah Tun. Seorang yang tetap pendiriannya. Namun aku agak sedikit terkilan dengan 'pak sangup-pak sanggup' yang berada didalam Umno ketika ini. Mereka ini bagaikan mudah terlupa. Lupa akan jasa dan pengorbanan yang telah dilakukan oleh Tun satu ketika dahulu ketika masih menjawat jawatan sebagai PM dan juga Presiden Umno. Benar kata Tun, 'Melayu Mudah Lupa'. Hasrat Tun untuk keluar dari Umno disambut dengan pelbagai reaksi. Ada yang sanggup mengibaratkan tindakan Tun umpama 'duri terkeluar dari daging'. Kejam!


Aku dengan ini menyatakan pendirian untuk terus menyokong tindakan Tun demi kebaikan didalam Umno. Keluarlah dari Umno, dan jangan sertai Pakatan Rakyat.


p/s : sejak bila pula blog aku dah tukar kearah politik nih? entahlah..just suarakan pendapat aku jer.

0 comment:

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget