INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::






Setelah hampir 2 minggu lebih aku mula memiliki kereta ini, ramai orang mula bersembang-sembang akan kereta baru aku itu. Daripada soal bayaran ansuran dan downpayment, sehinggalah kepada fuel consumption dan engine response..semua soalan itu ditala tepat kearah aku. Nak xnak, terpaksa jua dilayan akan persoalan itu satu demi satu.
















Ada juga yang beriya-iya menanyakan apakah rasionalnya aku memiliki jenama Toyota ini sedangkan dengan nilai downpayment yang telah aku bayar dan bayaran ansuran yang akan dibayar setiap bulan sebenarnya sudah membolehkan aku untuk memandu pulang sebuah Proton Persona serba baru. Apa keitimewaan Persona? Itu x dapat aku jawap kerana aku x pernah nak ambil tahu akan keistimewaannya. Aku sebenarnya bukannya terlalu anti dengan jenama Proton, cuma pengalaman lalu membuatkan aku terpaksa memikirkan 3 hingga 4 kali sebelum menandatangani borang jual beli kenderaan Proton.











Berbalik semula pada dugong aku nih, seperti didalam en3 yang lepas, tidak banyak yang aku usik pada penampilan kereta nih cuma sedikit penambahan kecil telah dilakukan pada bahagian bumper belakang kereta ini dimana ia telah mendapat sentuhan rekaan daripada TOM'S apabila dipadankan dengan skirting ABS yang lebih bergaya.





vios S didatangkan tanpa skirting belakang..
























padanlah dia bunyik pomm pomm pomm, pakai ekjos besi rupanya.





So far, aku berpuas hati dengan pelaburan aku terhadap kereta ini. Dari segi practicallity dan durability memang memuaskan. Handling yang menakjubkan dan yang penting faktor keselesaan dan keselamatan yang ada pada Toyota Vios ini pastinya membuatkan Abah aku turut terpengaruh unutk mengalih perhatiannya kepada salah satu model Toyota yang hebat, x lain dan x bukan; Camry! Maybe dah sampai masanya untuk dia trade-in Perdana V6 dia tu. Tapi aku damn sure yang dia xkan jual Perdana V6 5115 tu, maybe dia akan jual Perdana V6 3205 dia tu..kereta kerajaan yang dibelinya pada harga yg tersangat murah.









Nah! Sebelum nih ramai sangat nak tengok kereta aku, sekarang tengok la..jangan malu². Ada penambahan nanti, akan aku update dari masa ke semasa.







0 comment:

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget