INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

2 hari lepas kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional sekali lagi mengotakan janjinya kepada rakyat iaitu dengan menurunkan harga bahan bakar petrol dan diesel sebagai hadiah sempena musim perayaan yang bakal menjelang beberapa hari saja lagi.




Aku bersyukur, walaupun nilai 10sen itu tidak sebesar mana namun janji telah dikota. Namun, biasalah manusia ni sememangnya tidak pernah berhenti unutk merungut. Alo kawan, at least ada penurunan harga. Kekadang tu aku kurang mengerti dengan kengkawan aku yang terlalu taksub pada pembangkang (sorry..berbau politik sikit en3 kali nih). Kononnya dialah pemimpin agung, chaittt podah!!! Ada sorang rakan aku tu, memang aku tau daripada gaya dan cara dia, dia adalah seorang penyokong kuat parti hijau. Memang x dinafikan, dia antara rakan aku yang kuat pegangan agama..kalau kami ada nak buat kenduri kesyukuran ke, sembahyang berjemaah ke..biasanya nama mamat ni tak pernah lari dari perhatian kami untuk menjadi imam.




Luaran sahaja nampak elok, tapi hati dia sebusuk-busuk pemimpin Parti Kencing Rakyat itu. Asalamualaikum sedara, harga minyak global x menentu turun naiknya..biar berpada sikit nak minta pengurangan dari kerajaan. Ini tidak, dimaki hamunnyer kerajaan gara-gara tidak mampu memenuhi kehendak hatinya. Betul aku x faham, mereka nih mampu belajar tinggi², kerja yang elok², tapi masih mempunyai minda yg amat kotor. Entahlah labu....


Selamat Hari Raya Aidilfitri, Pandu Cermat Jiwa Selamat.

p/s: aku?? Dulu, Kini & Selamanya....UMNO.

1 comment:

ko raye katne tahun nie? biasalah dah nama pembangkang...diorg kejenya bangkang jelah. kaloo turun 20 sen pun diorg akan kata "20 sen je?"..

p/s: tunang aku penyokong parti hijau..sbb bapak mertua penyokong kuat, anak dia terikut la kot..heh. aku cuma pesan kat dia..dgn aku, aku taknak dgr psl politik. nanti x psl2 gaduh..

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget