INI JALANKU

:: Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis pahit sebab manis di dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya ::

Debaran yg cemana tu yer? Hehe..apa yg pasti bukannya debaran tentang pemilihan tampuk kuasa didalam Kenarianz, sebaliknya debaran untuk aku bergelar bapa semakin memuncak.



Semalam, aku sempat menemani isteri ke Hospital Tawakal bagi pemeriksaan bulanannya. Disebabkan aku bekerja (10pg – 9mlm)semalam, maka aku telahpun meminta kebenaran untuk mengambil 2 jam waktu lunch (alih2 kena ganti balik extra sejam) dari jam 3 petang hingga jam 5 petang.



Alhamdulillah, menurut kata Dr. kandungan isteri aku kelihatan cukup sifat dan berada dalam keadaan yang baik. Menurutnya lagi, kandungan yang telah pun masuk minggu yang ke-32 itu telah mencapai berat 1.9kg.



Semalam juga, kami telah memilih untuk melakukan scan secara 4D (mahal juga, RM220 per session) dimana imej muka baby tu dapat dilihat melalui skrin. Canggih sungguh zaman sekarang.



Aku sangkakan dapat melihat akan muka baby tu sejelas-jelasnya, namun sedikit hampa apabila ‘dia’ seakan-akan tahu niat kami apabila dia telah meletakkan tangan dimukanya, ceh main tutup-tutup muka lak. Dapat tengok sipi-sipi je. Hehe…maybe dia nak suruh aku dgn wife tgk muka dia semasa dia lahir je nanti.



Erm, sabar je lah!! Anyway, segala persiapan dan kelengkapan baby telahpun siap hampir 90%. Cuma menanti detik dan saat sahaja untuk aku bergelar ayah (aku jangkakan awal Mac wife aku bersalin). Eh..lupa nak bagi tau, nama ‘baby’ nih pun dah ada..kalo nak tau, tunggu aku umumkan nanti.

1 comment:

berdebar ek. seronoknya dpt baby. aku sedang berusaha ke arah itu hehhe. hang suruh aku singgah mana?? umah hang ka? insyaAllah..kalo berkesempatan aku smpi la umah hang tu :)

Pengikut Setia

My Blog List

HIt Counter

people visit since 29th June 2009

Sembang Jom


ShoutMix chat widget
Powered By Blogger